Een huis verkopen is echt niet alleen een advertentie zetten en de kijkers komen wel. Uw huis verkoop ik met uw persoonlijke verkoopplan. Dit plan stel ik samen met u op. Graag ontvang ik uw uitnodiging om vrijblijvend langs te komen. Bij dit bezoek neem ik uw woning op en geef ik een waardebeoordeling met advies over de vraagprijs en de te verwachten verkoopopbrengst. Daarnaast geef ik u inzicht in de manier waarop ik de verkoop aanpak.

Kort stappenplan:

  • Gratis eerste kennismakingsgesprek waarin we praten over uw reden van verhuizen, mijn werkwijze, de prijsstelling voor het huis en waarom zo.
  • Daarna komen er verschillende professionals bij u, zoals de woningstylist, de fotograaf, de tekstschrijfster en wordt uw huis opgemeten en worden er plattegronden van gemaakt.
  • We gaan voor een perfecte presentatie en de beste eerste indruk. Daarom werk ik eventueel samen met anderen, waar nodig voor de verkoop. Denk bijvoorbeeld aan een tuinman, schilder, verhuizer of schoonmaker.
  • Daarna komt het huis op Funda (en mijn eigen website en de website van de VBO als brancheorganisatie) en er komt een “te koop” bord in uw tuin.
  • Uw woning kan op de sociale media gedeeld worden en ik heb twee etalageplekken, in Maartensdijk en Maarssen.
  • Daarna komen er bezichtigingen die ik verzorg en waarbij ik na afloop terugkoppel naar u wat ik als eerste indruk kreeg.
  • Na een paar dagen bel ik die mensen van de bezichtiging op en vraag om hun reactie of vragen. Dan weet ik of die mensen verder willen met uw huis of niet. Soms krijg ik ook opmerkingen, zodat we weten of er nog iets beter kan. Aan de ligging van een huis kan ik niets doen, maar soms wel aan andere punten. Die spreek ik dan door met u.
  • Daarna komt het onderhandelen (over de prijs, eventuele voorwaarden, de opleverdatum, eventueel mee te verkopen inboedel, bouwkundige punten of wat er naar voren komt aan vragen of opmerkingen), het opmaken van een koopakte en de oplevering met eindinspectie en aansluitend meegaan naar de overdracht bij de notaris.

Tijdens dit hele traject wat we samen doorgaan hoor ik het graag als u vragen of opmerkingen heeft. Ik ben u graag van dienst en we kunnen tijdens het verkoopproces tussendoor iets aanpassen als dat wenselijk is.